ادامه تحصیل بدون آزمون در مقاطع دانشگاهی:کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد

دانشگاه بدون کنکور
دانشجو

ادامه تحصیل بدون آزمون در مقاطع دانشگاهی:کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد

بدون کنکور درمقاطع،کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد در دانشگاه های؛جامع علمی کاربردی،پیام نور،غیرانتفاعی،پردیس بین المللی به آسانی و بدون آزمون می توان در دانشگاه ادامه تحصیل داد.

اگر میخواهید به راحتی و آسان ادامه تحصیل دهید می توانید بدن کنکور وارد دانشگاه شوید.دانشگاه های؛ آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و پریس خودگردان بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه بدون آزمون است.

زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور:

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها دو نوبت در سال انجام می شود. داوطلبان واجد شرایط می توانند ثبت نام خودرا از طریق سایت دانشگاه مربوطه در دو نوبت ورودی پاییز و ورودی زمستان انجام دهند.

دانشگاه های؛ علمی کاربرردی، پیام نور،آزاد،غیرانتفاعی، پردیس های خود گردان در ۲نوبت نیمسال اول تحصیلی یعنی ورودی مهر و نیمسال دوم تحصیلی یعنی ورودی بهمن اقدام به ثبت نام دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی بدون برگزاری آزمون اقدام به ثبت نام می کنند که معیار سوابق تحصیلی دوره متوسطه داوطلب می باشد.

متقاضیانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها هستند لازم است در زمان ثبت نام برای ورودی مهر از نیمه دوم اسفند و برای ثبت نام  ورودی بهمن از نیمه دوم آبان دفترچه راهنما و ثبت نام پذیرش دانشگاه های بدون آزمون را تهیه و اقدام به ثبت نام کنند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور:

داوطلبانی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور  هستند باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام ، باشند . مهم ترین بند های شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها به شرح زیر است :

  • شرایط عمومی :
  1. تدین به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران
  2. داشتن توانایی جسمی متناسب با رشتهتحصیلی انتخابیعدم
  3. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  4. عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  5. پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه
  6. ممنوعیت نقل و انتقال در صورت پذیرفته شدن بر اساس سوابق تحصیلی
  7. پرداخت شهریه بر اساس مصوب سالانه
  • شرایط اختصاصی :

۱ – مدارک مورد پذیرش برای مقطع کارشناسی پیوسته : داشتن مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم ، دیپلم ۳ ساله نظام جدید ( ۶ – ۳ – ۳ ) نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش ، دیپلم نظام قدیم سالی – واحدی / ترمی – واحدی رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )

۲ – مدارک مورد پذیرش برای مقطع کارشناسی ناپیوسته : ارائه مدرک کاردانی ( پیوسته یا ناپیوسته )

۳ – مدارک مورد پذیرش برای مقطع کاردانی پیوسته : داشتن مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا یک مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش .

۴ – مدارک مورد پذیرش برای مقطع کاردانی ناپیوسته : ارائه مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم ، دیپلم ۳ ساله نظام جدید ( ۶ – ۳ – ۳ ) نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش ، دیپلم نظام قدیم سالی – واحدی / ترمی – واحدی رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم)

۵ – گذراندن ۱۲ واحد جبرانی برای فارغ التحصیلان دیپلم نظری متقاضی رشته های بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد که شرط تجانس رشته را رعایت نکرده اند .

۶ – رشته تربیت بدنی از شرط تناسب با مدرک دیپلم مستثنی است .

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه:

 

پس از آنکه داوطلبان ثبت نام خود را انجام دادند در انتظار اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه خود می باشند ..

اگر تمایل به شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را دارید این نکته را مد نظر قرار دهید که رشته های بدون کنکور این دانشگاه فقط در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود همچنین در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور  پذیرش فقط برای مقطع کارشناسی پیوسته صورت می پذیرد اما شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه ها کمتر است .

لیست رشته های ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی متنوع زیادی دارد و همانند دانشگاه آزاد در هر ۴ مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود .

در نظر داشته باشید اگر پس از اعلام نتایج از قبولی خود رضایت نداشته و یا مردود شده اید می توانید در تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت نمایید .

از مزایای تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه  به عدم درج عنوان ” بدون کنکور ” و یا عباراتی دال بر پذیرش بدون کنکور در مدرک فارغ التحصیلی ، تساوی قوانین و مقررات دانشگاه برای همه پذیرفته شدگان ( اعم از با کنکور و بدون کنکور ) ، عدم مغایرت شهریه دانشگاه برای پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون ، عدم امکان نقل و انتقال و مهمانی در رشته های بدون آزمون و … می توان اشاره کرد . اما علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های بدون آزمون در سال لازم است نکاتی را در نظر بگیرند و با توجه به این نکات انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه خود را انجام دهند :
۱ – دانشگاه یک دانشگاه شهریه پرداز است و دانشجویان این دانشگاه پس از پرداخت شهریه هر ترم مجاز به حضور در کلاس درس و بهره مندی از دانشگاه هستند .
۲ – همچنین مد نظر قرار دادن علاقه ، مسافت رفت و آمد ،  هزینه و بازار کار رشته انتخابی باعث چینش و انتخاب هر چه بهتر و دقیق تر رشته محل های مورد نظر در فرم انتخاب رشته می شود .

 

  اگر پس از مطالعه این مقاله ، سوالی دارید از طریق شماره تماس در انتهای مقاله سوال خود را مطرح بفرمایید و در صورت بروز هر گونه سوال و ابهام پاسخ پرسش های خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی خورشید اندیشه جویا شوید.

شماره تماس:۰۹۰۳۷۰۸۶۰۶۴

 

آگوست 3, 2021

در باره ما

موسسه فرهنگی هنری و آموزشی خورشید اندیشه

موسسه خورشید اندیشه در سال ۱۳۷۹ تاسیس ودر حوزه فرهنگی ،هنری و آموزشی فعالیت خودرا شروع کرد و با بیـش از 22 سـال سابـقه درخشـان دوره هـای آمـوزشی مهـارتی کـاردانش بــرای اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش و آموزش آزاد را برگزار میکند.

دوره هـای آمـوزشـی ایـن مـوسسه  بصـورت آمـوزش مجـازی بـرگـزار می شـود و مـورد استـقبـال گسـترده داوطلبـان ایـن مجموعه قرار گرفته است.امید است با انتخاب این مجموعه برای آموزش و زندگی بهتر بتوانیم همراه خوبی برای شما باشیم.

خدمات آموزشی

دیپلم رسمی آموزش پرورش

آموزش زبان خارجه،آموزش معماری
آموزش فلسفه هنر،آموزش تدوین

تماس با ما

شماره تماس :09037086064
ایمیل:info@khorshe.com

خط واتساپ :09037086064

whatsApp
موسسه آموزشی خورشید اندیشه               
X