کوتاهترین زمان اخذ دیپلم:

دیپلم رسمی آموزش و پرورش
دیپلم رسمی     شماره تماس:۰۹۰۳۷۰۸۶۰۶۵

کوتاهترین زمان اخذ دیپلم:

مدت زمان اخذ دیپلم برای دارندگان مدرک سیکل، نهم، ترک تحصیلی ها و دیپلم ردی ها متفاوت می باشد.برای اخذ دیپلم می بایست دروس مهارتی فنی حرفه ای و کاردانش (۳۴تا ۴۲٫۵واحد)و دروس عمومی دوره متوسطه (۵۳٫۵ تا ۶۲واحد)را گذراند.با توجه به طولانی تر بودن زمان  برای گذراندن دروس عمومی پس سریعترین و کوتاهترین زمان اخذ دیپلم به دروس عمومی دوره متوسطه بستگی دارد.

مدت زمان گذراندن دروس مهارتی ۴تا ۹ ماه خواهد بود و تفاوت آن بستگی به رشته انتخابی کاردانش دارد.در رشته های کاردانش وزارت ارشاد اسلامی زمان ثبت نام در مدت زمان فوق موثر است.چنانچه دانش آموز واحد های دروس عمومی خود را گذرانده باشد(دیپلم ردی ها)و یا حداقل ۳۰ واحد درسی را گذرانده باشد. می تواند ۴تا ۹ ماهه دیپلم اخذ نماید.

مدت زمان گذراندن دروس عمومی دوره متوسطه ۱۸ ماه می باشد.اگر دانش آموزی سال نهم متوسطه اول را گذرانده باشد یکسال و نیم برای اخذ دیپلم زمان لازم دارد.دانش آموزانی که در هنرستان های  بزرگسال یا آموزش از راه دور ثبت نام می کنند هر ترم حداکثر ۱۸ واحد درسی را می توانند انتخاب کنند.پس برای گذراندن دروس عمومی دوره متوسطه (۵۳٫۵ تا ۶۲واحد) حداقل ۳ترم و نیم زمان لازم است.

همانطور که گفته شد مدت زمان گذراندن دوره تا اخذ دیپلم به آخرین وضعیت تحصیلی دانش آموز، انتخاب دوره های مهارتی وابسته به ارشاد اسلامی یا سازمان فنی و حرفه ای  و زمان ثبت نام دارد.متقاضیان می توانند برای مشاوره و اطلاعات دقیق تر با ما تماس بگیرند و یا با تعیین وقت قبلی مشاوره حضوری داشته باشند.

واحد های دروس عمومی دوره متوسطه برای اخذ دیپلم

در جدول زیر فهرست دروس عمومی که برای اخذ مدرک دیپلم باید بگذرانید ذکر شده است. توجه داشته باشید که این واحدها توسط مدارس و هنرستان ها ارائه می شود.

کد درس پایه* تعداد واحد نام درس ردیف
۵۴۰۱اول۴دین و زندگی ۱۱
۵۴۳۴دوم۳دین و زندگی ۲۲
۵۴۹۱سوم۳دین و زندگی ۳۳
۵۴۰۲اول۲زبان فارسی ۱۴
۵۴۳۵دوم۲زبان فارسی ۲ ***۵
۵۴۰۳اول۲ادبیات فارسی۱۶
۵۴۳۷دوم۲ادبیات فارسی ۲ ***۷
۵۴۰۴اول۲عربی ۱۸
۵۴۶۳دوم۱عربی ۱/۲**۹
۵۴۶۴سوم۱عربی ۲/۲**۱۰
۵۴۰۵اول۳زبان خارجی ۱۱۱
۵۴۴۰دوم۲زبان خارجی ۲۱۲
۵۴۰۹اول۳مطالعات اجتماعی۱۳
۵۴۰۶اول۳٫۵فیزیک ۱ و آزمایشگاه۱۴
۵۴۰۷اول۲٫۵شیمی ۱ و آزمایشگاه۱۵
۵۴۰۸اول۴ریاضی ۱۱۶
۵۴۱۰اول۲علوم زیستی و بهداشت۱۷
۵۵۱۸دوم و سوم۲تاریخ معاصر ایران۱۸
۵۴۴۶دوم و سوم۳جغرافیای عمومی و استان **۱۹
۵۴۱۱اول۱تربیت بدنی ۱ ***۲۰
۵۴۵۳دوم۱تربیت بدنی ۲***۲۱
۵۴۶۱دوم۲آمادگی دفاعی۲۲
۵۱جمع۲۳

توضیحات جدول:
* پایه ارائه دروس در مدارس روزانه
** در صورت تغیر رشته از علوم انسانی , به شاخه کاردانش درس زبان فارسی ۲ با کد ۵۴۳۶ به جای زبان فارسی ۲ با کد ۵۴۳۵ پذیرفته می شود.  در صورت تغییر از شاخه نظری به شاخه کار دانش , درس عربی ۲ به جای عربی ½ و عربی ۲/۲ پذیرفته می شود. در صورت تغییر رشته از رشته علوم انسانی به شاخه کار دانش درس جغرافیای ۱ به جای درس جغرافیای عمومی پذیرفته می شود
*** با توجه به مقتضیات رشته مهارتی و با رعایت سایر ضوابط این دروس می تواند در پایه سوم نیز ارائه شوند.

 شماره تماس: ۰۹۰۳۷۰۸۶۰۶۴

در باره ما

موسسه فرهنگی هنری و آموزشی خورشید اندیشه

موسسه خورشید اندیشه در سال ۱۳۷۹ تاسیس ودر حوزه فرهنگی ،هنری و آموزشی فعالیت خودرا شروع کرد و با بیـش از 22 سـال سابـقه درخشـان دوره هـای آمـوزشی مهـارتی کـاردانش بــرای اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش و آموزش آزاد را برگزار میکند.

دوره هـای آمـوزشـی ایـن مـوسسه  بصـورت آمـوزش مجـازی بـرگـزار می شـود و مـورد استـقبـال گسـترده داوطلبـان ایـن مجموعه قرار گرفته است.امید است با انتخاب این مجموعه برای آموزش و زندگی بهتر بتوانیم همراه خوبی برای شما باشیم.

خدمات آموزشی

دیپلم رسمی آموزش پرورش

آموزش زبان خارجه،آموزش معماری
آموزش فلسفه هنر،آموزش تدوین

تماس با ما

شماره تماس :09037086064
ایمیل:info@khorshe.com

خط واتساپ :09037086064

whatsApp
موسسه آموزشی خورشید اندیشه               
X